T1_2x2_Teacher's_Manual - Planning 1

Learning and Development Objectives:

Learn and practise the comparatives;

Develop reading comprehension skills by reading the Reader's story;

Develop and practise the schwa /ə/ sound in short comparatives;

Develop oral production hability through dialogues and interation with classmates;

Revise and practise telling the time;

Take part in games to practise vocabulary and structures, reacting to the teacher’s commands and interacting with classmates.

BNCC Skills:

• (EF15LP02) Estabelecer expectativas em relação ao texto que vai ler (pressuposições antecipadoras dos sentidos, da forma e da função social do texto), apoiando-se em seus conhecimentos prévios sobre as condições de produção e recepção desse texto, o gênero, o suporte e o universo temático, bem como sobre saliências textuais, recursos gráficos, imagens, dados da própria obra (índice, prefácio etc.), confirmando antecipações e inferências realizadas antes e durante a leitura de textos, checando a adequação das hipóteses realizadas.

Materials needed:

brads;

slips of papers with the following sentences: ‘What is fast food?’, ‘What fast food do you eat?’, ‘What kinds of fast food were there in the past?’, ‘Is fast food healthy?’, ‘Why should you eat colourful meals?’;

Student's Book;

Workbook;

Activity Resource Book;

Reader: Fast Food around the World;

Audio tracks:

- T1-P1-U1-SB-PG14_EX11 (https://youtu.be/rWhpxwiyXd0);

- T1-P1-U1-SB-PG14_EX12 (https://youtu.be/pesgk2zkZCQ);

- T1-P1-U1-SB-PG14_EX13 (https://youtu.be/RzdaJHXOGPI).

CLASS 4