T1_2x2_Teacher's_Manual - Planning 1

Learning and Development Objectives:

Establish and enforce classroom rules;

Develop reading comprehension skills by the use of a list of curiosities and activities;

Build and practise lexical content about animals and adjectives;

Predict the plot of a story;

Develop oral comprehension skills through video activities;

Take part in games to practise vocabulary and structures, reacting to the teacher’s commands and interacting with
 classmates.

BNCC Skills:

• (EF15LP02) Estabelecer expectativas em relação ao texto que vai ler (pressuposições antecipadoras dos sentidos, da forma e da função social do texto), apoiando-se em seus conhecimentos prévios sobre as condições de produção e recepção desse texto, o gênero, o suporte e o universo temático, bem como sobre saliências textuais, recursos gráficos, imagens, dados da própria obra (índice, prefácio etc.), confirmando antecipações e inferências realizadas antes e durante a leitura de textos, checando a adequação das hipóteses realizadas.
 

Materials needed:

wooden clothes pegs, a washing line, coloured markers, and cardboard;

Student's Book;

Workbook;

Reader: Fast Food around the World;

Video Session 1 (https://youtu.be/ie1TXeC5XCM);

Audio tracks:

- T1-P1-U1-SB-PG10-EX01 (https://youtu.be/QQ-LFjD7WDA);

- T1-P1-U1-SB-PG11_EX03 (https://youtu.be/4-dZDHM-TnA);

- T1-P1-U1-SB-PG11_EX04 (https://youtu.be/O4rksY579fI);

- T1-P1-U1-SB-PG11_EX05 (https://youtu.be/NeeOyDj1oBY).
 

CLASS 3